Bir çoğumuz siteleri geliştirmek için backlink paketleri satın alıyoruz fakat satın alırken yine bir çoğuğumuz aldığımız sitelere dikkat etmiyoruz veya kontrol etmiyoruz. Satın aldığımız backlink paketleri size yarar olacağından fazla zarara neden olabilir.
Yüksek kaliteli, alakalı sitelerden gelen bağlantılar, başka bir sektördeki rastgele sitelerden gelen bağlantılardan çok daha değerlidir. Spam sitelerden gelen bağlantılar aslında web sitenize zarar verebilir.
İlk önce backlink nedir onu bilmeliyiz. Backlink için aşağıdaki makalemize gidebilirsiniz.
Backlink Nedir ?
Backlinkler seo’yu nasıl etkiler ?
Yukarıda belirtildiği gibi Google, bağlantıları oy olarak görür. Sitenize ne kadar çok site “oy verirse” (sitenizdeki sayfalara bağlantı anlamına gelir), Google, sayfalarınızın ve sitenizin o kadar değerli ve alakalı olduğunu varsayar.
Aslında backlinkler, Google’ın bir web sitesini arama sonuçlarında nerede sıralayacağına karar verirken dikkate aldığı yüzlerce faktörden biridir.
Nedeni şu: Web sitenize verilen bir geri bağlantı, başka bir sitenin içeriğinizi ilgi çekici, ilgi çekici veya eğitici bulduğu anlamına gelir. Öyle ki bunu izleyicileriyle paylaşmaya karar verdiler. Google bunun, içeriğinizin kullanıcılar için değerli olduğu ve içeriğinizi arama yapanlarla paylaşma olasılığının daha yüksek olduğu anlamına geldiğini varsayar.
Ancak başka bir sitenin sayfalarına koyduğu bağlantı sayısını etkilemek için yapabileceğiniz pek bir şey yoktur. Web sitenizin SEO’su için hangi bağlantıların en değerli olduğunu düşünürken bunu aklınızda bulundurun.
Çok sayıda güvenilir site sizin sitenize bağlantı veriyorsa Google, sitenizin kullanıcıların okumak isteyeceği harika içeriğe sahip olduğunu bilir. olasılığınız daha yüksektir.
Backlink’i Değerli Kılan Nedir?
Daha fazla geri bağlantı her zaman daha iyi değildir.
Link schemes veya diğer siyah ya da gray hat SEO uygulamalarını kullanırsanız, Google sizi daha düşük sıralamalarla ve hatta manuel eylemle cezalandıracaktır. Bir backlink’i diğerinden daha değerli kılan nedir?
1. Sayfadaki Bağlantıların Konumu ve Sayısı
Bir bağlantının sayfada bulunduğu yerin backlink değerini etkileyebileceğini biliyor muydunuz? Kulağa tuhaf geliyor, değil mi?
Google, bir sayfadaki ilk bağlantıyı en değerli bağlantı olarak kabul eder, bu da bir geri bağlantıya sahip olmanın avantajlarından daha fazla yararlandığı anlamına gelir. Ayrıca bir sayfada ne kadar çok bağlantı varsa, her bağlantının bağlantı değeri o kadar az olur.
Uygulamada bu, eğer bağlantınız bir sayfadaki tek geri bağlantı ise, bağlantınızın sayfanın altında olması ve diğer yirmi bağlantıdan biri olması durumunda olduğundan daha fazla SEO avantajı göreceğiniz anlamına gelir.
2. Dofollow’a Karşı. Takipsiz backlinkler
Dofollow bağlantıları temel backlinklerinizdir. Web sitesi sahipleri bağlantıyı çevreleyen HTML ile oynamadıklarında bağlantı her zaman dofollow olacaktır.
Dofollow bağlantıları Google’a, bağlantı veren web sitesinin alan adınıza güvendiğini bildirir ve bu da sıralamanıza yardımcı olabilir.
Nofollow bağlantıları ise HTML’de şöyle görünür:
Nofollow bağlantılar Google’a bu bağlantının değer aktarmaması gerektiğini söyler (bazen bağlantı suyu olarak da adlandırılır).
Başka bir deyişle, nofollow bağlantılar, kişiyi A Web Sitesinden B Web Sitesine götürmeye devam eder, ancak B Web Sitesinin sıralamasına yardımcı olmaz.
Siteler neden nofollow bağlantılarını kullanıyor? Çünkü düşük kaliteli veya düşük alan adı otoritesine sahip web sitelerine bağlantı vermek, bağlantı barındıran web sitesinin sıralamasına zarar verebilir. Ayrıca Google, bağlantılar için ödeme yapmanıza izin vermez, bu nedenle bazı siteler sponsorlu yayınlarda nofollow bağlantıları kullanır.
Nofollow bağlantıların tamamen zaman kaybı olduğunu varsaymayın. Aslında, SEO etkilerinin faydasız olmasına rağmen, web sitenize trafik oluşturmaya ve işletmenizin görünürlüğünü artırmaya gerçekten yardımcı olurlar.
3. Alan Adı Yetkilisi ve Sayfa Yetkilisi
DA veya alan adı otoritesi , Moz tarafından oluşturulan ve bir web sitesinin arama motorlarında iyi bir sıralamaya sahip olma olasılığını tahmin eden bir ölçümdür. Puanlar 1 ile 100 arasında değişir; daha yüksek sayılar sitenin daha değerli ve daha güvenilir olduğu anlamına gelir.
Sayfa otoritesi aynı ölçümdür ancak bir web sitesindeki belirli bir sayfa içindir.
Bu kesin bir bilim değil ve Google’ın bulduğu bir ölçüm de değil – Moz’un yaptığı. Ancak bir sitenin ne kadar iyi sıralanacağına dair oldukça iyi bir fikir edinmek için makine öğrenimini kullanıyor.
Bu, backlink için ne anlama geliyor? Alan adı yetkisi veya sayfa yetkisi daha yüksek olan bir site sitenize bağlantı verirse Google, sitenizin de daha güvenilir olduğunu varsayacaktır. Bu iyi birşey!
Bunu bir arkadaşınıza iş bulması için kefil olmak gibi düşünün. Kendini işine adamış bir çalışansanız ve bir başkasını tavsiye ediyorsanız, patronunuz muhtemelen onun da sıkı çalışması konusunda güvenilebileceğini düşünecektir.
TL;DR: Yüksek etki alanı otoritesine sahip sayfalardan gelen bağlantılar daha değerlidir.
Moz’un domain analiz aracını kullanarak sitelerin domain otoritesini bulabilirsiniz.
4. İlgili Siteler ve Sayfalar
Öneriler söz konusu olduğunda alaka düzeyi önemlidir. Diyelim ki yeni bir kar püskürtme makinesi almak istiyorsunuz. İnternette dolaşıyorsunuz ve en iyi kar püskürtme makinelerini inceleyen iki makale buluyorsunuz; biri bir hırdavatçıdan, diğeri ise bir yemek blog yazarından.
Hangisine güvenirsiniz? Muhtemelen bir yemek blog yazarının kar püskürtme makineleri hakkında gerçekte ne bildiğini merak ediyorsunuzdur, değil mi? Öte yandan hırdavat mağazası muhtemelen kar püskürtme makineleri satıyor ve müşterilere düzenli olarak onlardan bahsediyor. Ne hakkında konuştuklarını bilme ihtimalleri yüksektir.
Google ayrıca bir geri bağlantının ne kadar değerli olduğuna karar verirken alaka düzeyini de dikkate alır. Örneğin, bir dijital pazarlama yayınından veya Forbes gibi bir yayıncıdan siteme gelen bir bağlantı, bir tesisatçıdan gelen bir bağlantıdan daha değerlidir.
Genel olarak, alakasız sitelerden gelen bağlantılar web sitenize zarar vermez (spam siteler olmadığı sürece!), ancak diğer sektör web sitelerinden gelen bağlantılar daha fazla değer taşır.
5. Web Sitesindeki Diğer Bağlantıların Kalitesi
Backlink değerini etkileyen yalnızca alan adı otoritesi değildir. Yönlendiren alandaki diğer tüm geri bağlantıların kalitesi de bir bağlantının değerini etkileyebilir.
Kulağa pek adil gelmiyor değil mi? Başka birinin kendi sitesinde ne yaptığını kontrol edemezsiniz. Bu doğru olsa da bunun bir nedeni var.
Domain otoritesi yüksek bir web sitesinden backlink aldığınızı varsayalım. Sıralamanız yükselir, trafik akın eder ve kendinizi SEO uzmanı gibi hissedersiniz.
Sonra bir gün size o değerli geri bağlantıyı veren web sitesi bir spam sitesine dönüşür. Düşük kaliteli içerik yayınlıyorlar ve bir grup spam sitesine bağlantı veriyorlar.
Artık Google’ın gözünde yüksek kaliteli bir site değil, bu da bağlantının değerini kaybettiği anlamına geliyor. Başka bir deyişle, spam web sitelerine bağlantı veren sayfalar, barındırdıkları diğer tüm bağlantıların değerini düşürür.
Backlink aldığınız web sitelerini değerlendirmek önemlidir. Bu, zararlı URL ilişkilerinden kaçınmanıza yardımcı olacaktır. Web sitenizin risk altında olmaması için hangi bağlantıların dahil edileceğini seçerken güvenilir olduklarından emin olun ve kendi bağlantı değerlendirmelerini yapın.
Ayrıca asla web sitelerinden bağlantı satın almayın. Meşru görünen siteler bile bir noktada Google’ın eline geçebilir ve siteniz bunun sonuçlarına katlanabilir.
6. Anchor Text (Bağlantı Metni)
Bir bağlantıyı takip etmek için tıkladığınız, vurgulanan ve sıklıkla altı çizilen metindir Bağlantı metni, bunun gibi .
Web sitenize bağlantı veren site, o sayfanın içeriğiyle yakından alakalı bağlantı metni kullanıyorsa Google, bağlantının kullanıcılar için daha yararlı olduğunu varsayacak ve dolayısıyla ona daha fazla değer verecektir. Sonuç olarak Google, bağlantı metnini bir sıralama faktörü haline getirdi .
Yoast’ın web sitesinden bir örneğe bakalım. Bağlantı metnini vurguladım:
Dahili bağlantıların bağlantı metni, tahmin edebileceğiniz gibi dahili bağlantılarla ilgili bir sayfaya gider. Bağlantı metni, bağlantılı sayfanın hedeflediği anahtar kelimeyi kullandığından, bu bağlantı, “burayı tıklayın” gibi bağlantı metni kullanıldığında olduğundan daha değerlidir.
Backlink Değeri Hakkında Sıkça Sorulan Sorular
Değerli backlinkleri nasıl belirlerim?
Yüksek kaliteli, alakalı sitelerden gelen backlinkler en değerli olanlardır. Aşağıdaki bağlantıları arayın ve bağlantı verdikleri diğer sitelere dikkat edin. Bu faktörlerin tümü backlink değerini etkiler.
Değerli backlink almanın en kolay yolu nedir?
Backlink oluşturmanın en kolay yolu, diğer sitelerin bağlantı vermek isteyeceği yüksek değere sahip içerikler oluşturmaktır. Buna genellikle bağlantı oluşturma yerine bağlantı çekme denir. Diğer stratejiler arasında sitelerde kırık bağlantılar aramak ve bunları sizinkilerle değiştirmelerini istemek, tanıtım yazısı yapmak, infografikler oluşturmak ve yeni veriler oluşturmak yer alır.
Ne tür backlinkler değerlidir?
En değerli backlinkler, sektörünüzle ilgili, domain otoritesi yüksek, güvenilir sitelerden gelen dofollow bağlantılardır.
Backlinklerin değeri ne kadardır ?
Backlinklere net bir fiyat vermek zordur. Ancak sağlam bir backlink profili, arama motoru (SEO) sıralamanızı iyileştirebilir, trafiği yönlendirebilir ve gelirinizi arttırabilir.
Siteme işaret eden çok sayıda düşük kaliteli backlink varsa ne yapmalıyım?
Çoğu durumda Google, düşük kaliteli geri bağlantıları tespit edebilir ve bunları görmezden gelir. Sitenizi etkilediklerini düşünüyorsanız (veya manuel ceza alıyorsanız ), Google’ın Reddetme aracını kullanarak onlara bu bağlantıları yok saymalarını söyleyebilirsiniz.
Backlink Değeri Sonuç
Backlinkler SEO’nun temel taşlarından biridir. Ancak tüm backlinkler aynı değeri sağlamaz. Bir sayfada daha yüksek olan veya daha yüksek DA’ya sahip sayfalardan gelen bağlantılar, web sitenizin Google’ın arama sonuçlarında daha iyi sıralanmasına yardımcı olacaktır.
Bu bilgileri daha yüksek kaliteli backlink oluşturmak için kullanabilirsiniz. Bunu doğru yaptığınızda siteniz trafik ve dönüşüm akınına uğrayabilir.