Domain Authority nedir ve neden önemlidir?
Domain Authority (DA), Moz tarafından geliştirilen ve bir web sitesinin arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) sıralanma olasılığını tahmin eden bir arama motoru sıralama puanıdır. Etki Alanı Otoritesi puanları 1 ila 100 arasında değişir; daha yüksek puanlar, daha yüksek sıralama olasılığına karşılık gelir.
Etki Alanı Otoritesi, Link Explorer web dizinimizdeki verileri temel alır ve hesaplamalarında onlarca faktörü kullanır. Gerçek Etki Alanı Otoritesi hesaplamasının kendisi, bağlantı verilerimizi, ölçeklendirmek için standartlar olarak kullandığımız binlerce gerçek arama sonucundaki sıralamalarla en yakından ilişkilendiren “en uygun” algoritmayı öngörerek bulmak için bir makine öğrenme modeli kullanır.
Domain Otoritesi nasıl hesaplanır?
Etki Alanı Otoritesi, kök etki alanlarının bağlanması ve toplam bağlantı sayısı dahil olmak üzere birden fazla faktörün tek bir DA puanı halinde değerlendirilmesiyle hesaplanır. Bu puan daha sonra web sitelerini karşılaştırırken veya bir web sitesinin zaman içindeki “sıralama gücünü” izlerken kullanılabilir. Etki Alanı Otoritesi bir Google sıralama faktörü değildir ve SERP’ler üzerinde hiçbir etkisi yoktur.
2019’un başlarındaki Etki Alanı Otoritesi 2.0 güncellemesinden itibaren, bir alan adının DA puanının hesaplanması, bir makine öğrenimi algoritmasının, Google’ın bu alan adını arama sonuçlarında ne sıklıkla kullandığına ilişkin tahminlerinden gelir. A alan adının bir Google SERP’de görünme olasılığı B alan adından daha yüksekse, bu durumda A alan adının DA’sının B alan adının DA’sından daha yüksek olmasını bekleriz. Etki Alanı Otoritesi güncellemesi ve bunu ekibinizle nasıl tartışacağınız hakkında daha fazla bilgi edinin Bu sunumla DA 2.0 ölçümlerinin nasıl kullanılacağını keşfedin veya bu kapsamlı teknik incelemeyle .
DA, makine öğrenimi hesaplamalarına dayalı olduğundan, daha fazla, daha az veya farklı veri noktaları kullanılabilir hale geldikçe ve bu hesaplamalara dahil edildikçe sitenizin puanı genellikle dalgalanacaktır. Örneğin, facebook.com bir milyar yeni bağlantı edinseydi, diğer tüm sitelerin DA’sı Facebook’a göre düşerdi. Facebook gibi daha yerleşik ve yetkili alan adları giderek daha büyük bağlantı profillerine sahip olacağından, yüksek DA alanlarından daha fazlasını kaplarlar ve daha az sağlam bağlantı profillerine sahip diğer alan adları için ölçeğin üst ucunda daha az yer bırakırlar. Bu nedenle puanınızı 20’den 30’a çıkarmak, 70’ten 80’e çıkarmaktan çok daha kolaydır. Bu nedenle, Alan Adı Otoritesini mutlak bir ölçüm yerine karşılaştırmalı bir ölçüm olarak kullanmak önemlidir.
Sitemin Domain Authority nasıl kontrol edebilirim?
herhangi bir web sitesinin Etki Alanı Otoritesini öğrenebilirsiniz Moz’un Bağlantı Gezgini’ni , MozBar’ı ( SERP Analizi bölümünü kullanarak Moz’un ücretsiz SEO araç çubuğu) kullanarak veya Anahtar Kelime Gezgini’nin . da dahil edilmiştir . Etki Alanı Otoritesi ölçümleri aynı zamanda tüm Moz Pro kampanyalarına , Moz API’sine ve web üzerindeki düzinelerce SEO ve çevrimiçi pazarlama platformuna
Alan Adı Otoritenizi ücretsiz olarak kontrol edin :
Domain Authority Otoritesi puanı nedir?
Genel olarak konuşursak, çok sayıda yüksek kaliteli harici bağlantıya sahip siteler (wikipedia.com veya google.com gibi) Etki Alanı Otoritesi ölçeğinin en üst noktasında yer alırken, küçük işletmeler ve daha az gelen bağlantıya sahip web siteleri çok daha düşük DA’ya sahip olabilir. puanlar. incelemek, Moz’un web üzerindeki en iyi 500 site listesini Etki Alanı Otoritesi ve diğer bağlantı tabanlı ölçümlerin bir sitenin sıralaması ve popülerliği üzerindeki etkisini anlamanıza yardımcı olabilir. Yepyeni bir web sitesi her zaman bir Etki Alanı Otoritesi puanıyla başlar ve site zamanla daha fazla yetkili geri bağlantı kazandıkça bu puan artacaktır.
Etki Alanı Otoritesi, bir sitenin benzersiz rekabet ortamında sıralama yeteneğinin bir göstergesi olduğundan, hedef DA’nızı bir boşlukta seçmemelisiniz. Doğrudan SERP’lerde rekabet ettiğiniz sitelerin DA puanlarına bakın ve rakiplerinizinkinden daha yüksek bir puan almayı hedefleyin. bir ölçüm olarak en iyi şekilde kullanılır karşılaştırmalı DA , hedef SERP’lerinizdeki sizden, yani gerçek rakiplerinizden daha güçlü bağlantı profillerine sahip olabilecek siteleri araştırırken . Ölçü göreceli olduğundan, kesinlikle “iyi”, “ortalama” veya “kötü” Etki Alanı Otoritesi puanı diye bir şey yoktur; belirli bir rekabet ortamı bağlamında yalnızca “iyi”, “ortalama” veya “kötü” puanlar vardır.
Alan Adı Otoritemi nasıl artırabilirim?
Etki Alanı Otoritesi metriğini etkilemenin en iyi yolu, sitenize işaret eden harici bağlantıların kalitesine ve miktarına özellikle odaklanarak sitenizin genel SEO sağlığını iyileştirmektir.
Etki Alanı Otoritesi çok fazla veri parçasını topladığı için doğrudan etkilemek zor olabilir. Bu ölçüm, belirli bir sitenin Google arama sonuçlarında ne kadar rekabetçi olacağını tahmin etmek içindir ve Google, sıralamalarını belirlerken pek çok sıralama faktörünü dikkate aldığından, tespitlerini yaklaşık olarak belirlemeye çalışan bir ölçüm, benzer sayıda ve karmaşıklıkta faktörleri içermelidir.
Alan Adı Otoritem neden değişti?
Etki Alanı Otoritesi birden fazla ölçüm ve hesaplama içerdiğinden, bir değişikliğin kesin nedenini belirlemek zor olabilir. Puanınız yükseldiyse veya düştüyse, aşağıdakiler de dahil olmak üzere birçok potansiyel etkileyici faktör vardır:
- Bağlantı profilinizin büyümesi henüz web dizinimizde yakalanmadı.
- En yüksek otoriteye sahip siteler, ölçeklendirme sürecini çarpıtan önemli bir bağlantı büyümesi yaşadı.
- Google sıralamalarına katkısı olmayan yerlerden bağlantılar kazandınız.
- Önceki taramaya göre daha fazla veya daha az bağlantı alan adınızı taradık (ve dizinimize dahil ettik).
- Etki Alanı Yetkiliniz puanlama spektrumunun alt ucundadır ve bu nedenle ölçeklendirme dalgalanmalarından daha fazla etkilenir.
- Siteniz, 2019 yılındaki Etki Alanı Otoritesi 2.0 uygulamasından etkilenmiş olup , yeniden yapılanma ve DA’nın hesaplanma yöntemindeki iyileştirmeler nedeniyle tüm web sitelerinde DA’da ortalama %6’lık bir düşüşe neden olmuştur.
Etki Alanı Otoritesi dalgalanmalarını anlamanın anahtarı, her alan adının puanının tüm DA ölçeğindeki diğer alan adlarıyla karşılaştırmaya bağlı olduğunu kabul etmektir; dolayısıyla bir web sitesi SEO’sunu geliştirse bile Otorite puanı her zaman bunu yansıtmayabilir. Teorik bir örnek olarak “en iyiler” sıralamasının nasıl çalıştığına bakalım:
Singapur 2020’de en iyi hava kalitesine sahipse ve bunu 2021’de daha da geliştirirse, en iyi hava kalitesi listesinde 1 numarada kalacakları garanti mi? Peki ya Danimarka da hava kalitesini iyileştirirse ya da Yeni Zelanda 2020’de sıralamanın dışında kaldıktan sonra 2021’de son derece yüksek hava kalitesiyle derecelendirme sistemine girerse? Belki de 2-10. sıradaki ülkelerin hepsi önemli ölçüde gelişme gösterdi ve bu süre zarfında havaları daha iyi olmasına rağmen Singapur 11. sıraya düştü. Ölçeğin kendisi değiştiği için, Singapur’un sıralaması, onların herhangi bir eyleminden (veya eylemsizliğinden) bağımsız olarak değişebilir.
Etki Alanı Otoritesi de benzer şekilde çalışır. Makine öğrenimine dayandığından ve sürekli olarak diğer tüm web siteleriyle karşılaştırıldığından, her güncellemeden sonra yeniden hesaplamalar, belirli bir sitenin puanının, söz konusu sitenin bağlantı profilini geliştirmiş olsa bile düşebileceği anlamına gelir. Göreceli, ölçekli bir sistemin doğası budur. Bu nedenle – ve bu, bir kez daha vurgulayacağımız kadar önemlidir – Otorite puanlarının mutlak ölçümlerden ziyade karşılaştırmalı ölçümler olarak görülmesi en iyisidir.
Kısaca;
DA domain authority yükseltmek için backlink paketi satın almanız gerekiyor aşağıdaki makalemizi inceleyerek backlink paketi alırken dikkat edilmesi gerekenler hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.